söndag, igen!

Men den här helgen har varit underbar... :)

Men först en snabb summering av veckan!
I måndags var det full rulle på jobbet, med avslut på friskis och svettis - Intervallflex deluxe! Så svettigt! :D O bra träning...
Packade och tisdag till onsdag så var jag i Linköping på utbildning. På tisdagen hängde jag med Oskar, film o alldeles för mkt godis :P

Väl hemma på onsdagen var jag så grymt trött! Orkade inte med o träna, blev istället en kväll av självömkan i soffan... laddade för torsdagen istället. Hade överlämning till min ersättare och en ganska intensiv dag. Har varit så stressad o psykiskt trött senaste tiden... o det går ut över jobb o omgivning!
Väl hemma på torsdagen igen så blev den en runda på stan - handla nattcreme o ett fuktserum för ansiktet. Behövs nu i höstmörkret och snart vinterkyla... :P

I fredags jobbade jag på bra och i mitt försök att sluta tidigt kom jag därifrån kl 4. hehe... lycka till! Men kom hem strax innan 5 och vi kunde tillsammans gå o handla på Willys. Laddade inför en mysig fredagskväll! Fick ett samtal från bästa Henrik som varit på begravning samma dag, han skulle vara ensam den kvällen och det kunde jag inte låta ske! Han kom in hit och vi avverkade Horrible bosses och Smurfarna :) Funkar en fredag!

I går vaknade jag utsövd strax efter 10, dressade om och gick en härlig morgonpromenad i solskenet. Rundan tog ca en timme innan jag var hemma igen och fick väcka Love. Han hade tydligen varit vaken halva natten pga festande grannar. Tur att en annan sover som en stock.. hehe :)
Efter frukost, som snarare blev brunch, gick han o hämtade Charlie.
resten av dagen var vi hundvakt åt en busig liten dvärgpincher! Gick en långrunda runt kvarntorpshögen, upp för trappan o tillbaka hem till mina föräldrar. Där fick vi smarrig middag medan Charlie fick ligga ute i solskenet och njuta. Härlig dag!
Väl hemma i stan avverkade vi två Greys avsnitt och ytterligare en film, Green Hornet och Transformers. :) Med ett stopp för en promenad runt holmen och införskaffning av lösgodis på Lucullus , hhe. Alldeles för mkt godis denna vecka!

Idag sov vi som stockar! Jag vakna till vid 11 och hann lagom käka frulle o dressa om för en tur på stan. Handla på mig en ny cardigan och en blus på Lindex. Fick uppleva en fisande dam och en snattande uteliggare - ytterst intressant dag! Haha!
Efter ett besök hos svärmor och mat på New tokyo så var vi hemma igen och jag drog iväg till Öster för ett intervallflex-pass. Så glad att jag kom iväg, var trött innan - men mår toppen nu :) Ibland så måste man ta sig i örat o häva sig iväg...
Ska försöka uppnå min kvot på 2 pass i veckan... :)

Nej, dags att sova! Ny dag imorgon och då ska jag åka tåg dessutom, så det gäller att inte söla imorgonbitti... zzz!

Bye!

som tåget!

eller ja, det blir inte mkt tågåkande sista tiden... imorgon rullar bilen mot Linköping, again :P Utbildning i dagarna två. Sen är det arboga resten av veckan. Skitbra! Idag träna jag IntervallFlex - superkul! Känns så bra i kroppen efter ett svettigt pass, nu börjar jag känna beroendet komma... snart kan jag inte låta en dag gå utan att träna. Mår så mycket bättre av att komma iväg o träna, är tydligt nu efter dagens pass och efter fredagens spinningpass.
Därför blir det ett pass när jag kommer hem på onsdag - vilket vet jag inte, beror på när under kvällen som jag kommer till örebro... passet ska bli av i alla fall!
Ska klämma in ett par pass denna vecka då jag nästa vecka bara kommer hinna med ett pass på F&S på måndagen o sen kanske det blir nått på helgen om jag orkar. Ska på utbildning först 3 dagar i Nyköping - skapligt intensiva dagar som väntar! O sen drar jag direkt till Linköping för en utbildningsdag på fredagen innan jag åker hem till min käresta... som sagt, fullt upp! så jag tror det endast blir promenader eller liknande på helgen, måste ju passa på att komma ut i naturen mellan varven också....

Mitt i allt försöker vi hitta en resa till NYC och dra iväg här i november. Hur det blir får vi se, men vore skönt som attans att bryta av hösten med en långweekend :)

Nehepp, nu ska jag ge upp för ikväll - helgen har varit hektisk och samtidigt rolig... men det tar på krafterna... :P
Nighty!

Fartfylld höst!

oj! jag är verkligen sämst på att uppdatera min blogg för tillfället... kan nog inte heller säga att det kommer att bli bättre, behovet av att skriva av mig infinner sig inte och jag ägnar redan så mycket tid framför datorn annars att jag inte orkar när jag väl är hemma. Sen är veckorna ständigt fullspeckade med aktiviteter odyl så tiden tryter...

Förra inlägget skrev jag på väg ner till Götet - midnattsloppet avverkades i hällregn och prestationen på 1:03:54 är helt OK, men bättre vill jag bli. Dock kan jag säga att träningen strykit på foten för allt annat som händer - bättring är på väg! Helgen var toppen i alla fall! O efterföljande vecka bestod av slutförande/överlämning ackompanjerad av träningsvärk... :P

Den här veckan som varit är min första vecka på min NYA tjänst :D Galet spännande och minst lika nervwrecking, thehe!
I måndags och tisdags styrde vi upp lite praktiska grejjer - behörigheter mm. Plus att jag hade överlämning en dag.
I måndags träffade jag underbara Hanna för en fika på Java - ösregnade ju hela eftermiddagen och kvällen! Kände mig nöjd över att jag gick mina 35 min från stationen till jobbet....
I tisdags så kom Henrik hit och vi gick en långrunda - jag kände mig lite krasslig under dagen och var nära o ställa in, men istället för joggingrunda blev det en promenad :)

I onsdags åkte jag o en kollega till Linköping - fullspäckad dag med avslut på en holländsk pub tillsammans med ett par kollegor. Men vi var tillbaka på hotellet vid 22 så det var ändå sansat ;)
Värre var det på torsdagen - heldag med avdelningen på Grenadjärsmässen! God mat, roliga aktiviteter och massor av nya människor :D Efteråt drog vi vidare till en pub och skönt nog gick jag hem strax efter 23, medan resten av gänget drog vidare o höll igång till småtimmarna...hu!
Vi hade ju möte kl 8 på fredagen - som dessutom handlade om min framtid o jobb! Så då kändes det rätt viktigt o vara allert :) Efteråt gick vi runt på området och mest hälsade på, skapa nya kontakter mm... innan vi åkte hemåt.
Kan säga att jag var trött i huvudet i fredags när jag kom hem!

Till råga på allt så har jag dessutom blivit nominerad till ytterligare ett ledarskapsprogram - ett mentorprogram för kvinnor på företaget. Skitkul! De selekterar ut 16 stycken varje år som får äran att gå denna - känns toppen att de satsar på en och nu är det bara att ta åt sig och ta vara på allt som jag kommer lära mig! Känns som hösten och nästa år kommer att bli super! Ska bara få till träningen bland allt så är det perfekt :D

Nehepp, nu ska jag mysa lite till med min käresta innan helgen är slut för denna gång... håller tummarna för att jag inte drabbas av någon hemsk höstförkylning, har skitont i mina öron! ajaj...