val, vandring och vackert

igår vad jag fasiken lite knäpp! Tog ytterligare en timmes promenad på kvällen, allt för att kompensera det helt klart för stora godis och chips intag som var under både lördag och fredag. Kvällen avslutades med gott bröd o varsitt glas vin :) Tittade på den senaste rullen med Tom Cruise o Cameron Diaz - Knight and day...(kanske, kommer inte ihåg!)

Idag åkte jag till Östansjö för att möta upp Wivvi o Filip - vandring runt Dovrasjödalen väntade! Toppenväder och glatt humör, men jäklar vad jobbigt det var! 2 och en halv timme traskade vi runt och sista biten hade vi bråttom efter att ha upptäckt den s.k älgflugan(eller älglusen) hoppandes på våra jackor. O jag som hatar kryp! Kliandes överallt och inbillningar om kryp överallt, höll vi högt tempo och vi var ganska rödblommiga o svettiga när vi kom fram till bilarna igen. hehe... Men fint var det! Och skönt att komma ut i naturen :D

Efteråt stannade jag till hemma för att njuta lite av solen och dessutom hämta upp llite mer blåbär plus ett par kilo älgkött. Så nu har vi så vi klarar oss ett tag, klart man ställer upp när pappa kommer hem ikväll med ännu mer som ska få plats i frysen. :)

Nu har jag äntligen avklarat första Quizen på min kurs - dock med reservation för att jag kanske inte klarade den! Men gjord är den och det känns skönt... :)

Nu ska jag ta mig en skön dusch och kura ihop mig i soffan med ytterligare ett glas detox och en kopp te. Detoxen går trögt bara för att jag varit bortrest till o från vilket inneburit att jag inte har kunnat dricka varje dag. Men snart så är den slut och jag tycker mig allt känna, o se, en skillnad :)

Trevlig valvaka på er! (själv ska jag se på filmen - Hachiko - tydligen en riktigt jäkla bölfilm! :P )
en av de tre sjöarna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0