Uppdatering!

För ganska exakt 4 veckor sedan blev jag mamma - tiden har gått galet fort och det känns som att han kom igår :p
Har inte mkt tid över för att skriva här så jag får se hur ofta det blir framöver... Dagarna spenderas oftast genom amning, promenader, trädgårdssysslor (förbenat vad gräs kan växa! Pust!) och allt annat som behöver göras i ett hus. Kan säga att dagarna går fort! Sen blir de ibland ganska korta när frukost kan serveras kl 13 bara för att Leo ska ha mat först... Men så är det nu! En tredje person är i första rummet och det får vi snällt acceptera. Sen är han bara för go och jag älskar min lilla skrutt sjukt mycket! Moderskänslor har fått en helt annan innebörd nu när man själv är mamma...
Har nog fortfarande inte riktigt fattat att jag ska vara hemma med honom resten av året o i början av nästa... Kan vara för att Love fortf är hemma med oss :) att ha honom hemma är guld värt och jag säger bara det till alla kommande mammor, o pappor, se till att vara hemma båda två den första tiden! Supermysigt och en bra chans för pappan att få en kontakt med barnet den första tiden... Annars är det ju mest vid bröstet eller i mammans famn.
Har som sagt kommit igång med lite promenader nu och sen är jag ganska aktiv i trädgården - gräsklippning o rabattrensning är ganska krävande har jag märkt! (otränad...) första veckan rasade jag verkligen i vikt - det var nog en hel del vätska som försvann! att ställa sig på vågen en vecka efter bf och se -12 kg kändes sjukt bra... Nu efter ytterligare 3 veckor har jag 5 kg kvar till min startvikt. Dock ej målvikten, var lite extra redan då :) hehe... Men jag tänker inte stressa det här - 9månader upp o 9 månader ner var det en kompis till mig som sa och jag tänker hålla mig till det. Ska absolut inte banta iaf! Dessutom är det inte bra när man ammar...
Nog om vikt, håret då? Håret ska ju bli kasst efter bf, har inte märkt detta! Snarare tvärtom :) köpte dessutom Kerastese hårolja för några dagar sedan, värd varenda krona!! Håret är underbart mjukt och glansigt, utan att bli fett... Perfekt! Har dessutom växt en hel del så snart är håret nere i brösthöjd :) gillar! Nu gäller det bara att underhålla kvalitén så det håller sig fint o fräscht...
Nej, har precis ätit lite mat ute i solen (har inte hänt många gånger denna sommar :() och nu ska jag gå in till mina killar. Imorgon är det dessutom helg, har blivit skapligt dagborta ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0